ro-ro brod (skr. od engl. roll-on, roll-off: dokotrljati, otkotrljati), teretni brod u koji se teret ukrcava i iz kojega se iskrcava na vozilima. Neka od vozila (kamioni, automobili, vagoni, prikolice) ostaju na brodu za plovidbe, dok druga služe samo za utovar i istovar (viličari, utovarivači, traktori, lokomotive). Vozila se na brod krcaju uz pomoć krmenih, pramčanih i bočnih rampa; na brodu opremljenome pramčanom i krmenom rampom omogućen je jednosmjerni promet vozila, istodobno ukrcavanje i iskrcavanje, a time i brži pretovar. Bočne rampe također ubrzavaju pretovar, ali ugrožavaju cjelovitost brodskoga trupa. Ro-ro prekrcajni sustav omogućuje pretovarivanje u lošije opremljenim lukama, tako da vozila s teretom odmah mogu nastaviti kopnenim putevima do odredišta u unutrašnjosti. Više je vrsta ro-ro brodova, različitih veličina, brzina i konstrukcijskih rješenja (uobičajena je duljina 60 do 200 m, nosivost 100 do 15 000 t, brzina 10 do 20 čvorova, snaga 500 do 12 000 kW). Putničko-teretna inačica takvih brodova je trajekt.